One World: Kinti’s samerwerking met grote partijen

Er ontstond ophef toen de Vegetarische Slager eind 2018 werd overgenomen door Unilever: had het bedrijf haar ziel aan de duivel verkocht? Oplaaiende discussies besloot ik meestal met ‘als je het mij vraagt is het juist goed nieuws dat de grote concerns oog krijgen voor groene merken’. Jaap Korteweg, de man achter de Vegetarische Slager, zei daar vorig jaar tijdens een NRC-evenement zelf over dat hij nog wel het gezicht van de Vegetarische Slager blijft, maar is afgetreden als directeur en ‘daarmee als beslissingmaker’.

IS DUURZAAMHEID TOCH GEWOON COMMERCIE GEWORDEN?

Als food marketeer heeft onze oprichter Harm Jansen jaren aan de kant van de multinationals gewerkt en is niet bang om de verbinding met de commercie op te zoeken.

Harm sprak met One World over samenwerkingen en overnames van groene en duurzame merken door grote multinationals. Kinti Coffee is niet bang om de verbinding met grote commerciele partijen te zoeken om zo onze impact te vergroten. Het is echter een wankele balans omdat de socio-economische impact bij Kinti altijd voorop staat.

Wij geloven dat we voor een écht betere toekomst onze krachten moeten bundelen met andere partijen. Dit kan ook bij grotere bedrijven voor een omschakeling zorgen en kleinere bedrijven uit hun niche laten treden: “Als je kritisch blijft en je eigen verhaal in stand houdt, dan zijn daar veel mogelijkheden.”.

Bekijk hier het hele artikel: https://www.oneworld.nl/lezen/klimaat/groen-doen/help-mijn-groene-lievelingsmerk-is-overgenomen-wat-nu/